Monday, March 16, 2009




Keinsafan…

Dosa-dosaku terlalu banyak tak dapat kuhitung.. …suruhanNya sering aku tinggalkan, laranganNya kerap aku lakukan…adakah layak aku bergelar hambaNya??.Dikala aku sememangnya lemah..yang hina lagi memerlukanNya..Allah..ampunkan aku…ampunkan aku…Sesungguhnya aku lemah..dan tersangat lemah..Ya Allah…rahmati aku Ya Allah…lindungi aku dalam menempuh pelbagai pancaroba dan mehnah hidup ini…aku tak mampu hadapi cinta penuh debu ini..bantulah aku menyucikan jiwaku…jadikan aku insan yang bertakwa…insan yang bersyukur dengan nikmatmu….insan yang tahu erti kebenaran……Maafkan aku Ya Allah..ampunkan aku Ya Allah…pimpinlah aku kejalan keredhaan….sesungguhnya aku ingin mencari jalan redhaMu…….


Bila ku didatangi malam
Gelora perasaan mencengkam dijiwa
Masihkah ada lagi
Dayaku menghindar dari kealpaan
Diterjah berbagai persoalan
Dihujani airmata penyesalan
Bisakah terhapus semua
Segala dosa-noda yang bertakhta
Terangi jalan hidupku
Dengan cahaya kasih Mu
Pimpinlah daku dengan hidayah Mu
Tuhanku…
Di malam syahdu ku merayu
Ampunilah segala dosaku yang lalu
Sujud ku mendambakan keredhaan Mu
Tempatkan daku di dalam rahmat Mu
Tuhanku…
Usah Kau biarkan diri ku
Hanyut terleka, di jiwa dunia membelenggu
Dan aku sesungguhnya pasrah pada Mu
Hidup matiku hanyalah untuk Mu
Ya Allah tunjukkan jalan kebenaran
Suburkan jiwa ku dengan keimanan
Hanya pada Mu Oh Tuhan
Ku sandarkan harapan.......

*** ayuh sahabat2 sama2 kita perbaiki diri, jangan asyik memandang kesalahan orang lain...cermin2kan diri n sama2 perbaiki diri.... jangan biarkan hidup kta trus terleka dan terlena***

No comments: